Høst- og vinteropplag på Havnaberg

BJ kran stiller på Havnaberg den 17.10 klokken 09.00 for de som ønsker å ta opp båten for å la den ligge på land den kommende vinteren. Dersom du ikke har fast plass, koster det 700,- kroner for å ha båten liggende på land.

Styret i Haugesund motorbåtforening har bestemt at det IKKE blir organisert noe opptak eller utsetting av båter i regi av foreningen denne våren. Årsaken er den pågående koroanpandemien og fare for smittespredning.

Styret har vært i kontakt med Wave Haugesund som gir alle medlemmer 10% rabatt på opptak i regi av dem. I prisene de oppgir løfter de båten på land og på sjøen igjen. De setter den i krybbe som de har klar og spyler båten for deg.

Her er prislisten deres for verksted og lagring>>>

Båter som skal opp
Havnesjefen vil være tilstede for å registrere hvem som skal opp og hvilken plass de ligger på. Ut over det vil han ikke ha noe med selve opptaket å gjøre. Hver båteier må selv ordne opp med kranfører. Det gjelder også betaling. Satsene er de samme som tidliger år.  Eiere av seilbåter må avtale spesielt med kranfører.

Påminnelser
Det er viktig at DU som har skal ha båten i vinteropplag holder det ryddig rundt båten. Utstyr og evt. avfall skal ikke ligge rundt båten. Krakker og krybber som brukes for vinterlagring skal være solide slik at båten står trygt og sikkert i hele perioden.

• Plassleie er kroner 700,- pr. båt for de som ikke har fast båtplass (Dette kommer i tillegg til betaling til kranbil)

• Kroner 500,- pr. båt (opptil 28 fot)
  • Kroner 700,- pr. båt (over 28 fot)
  • Egen pris for seilbåt + tillegg for mast (avtales med kranfører)